dinsdag 2 juli 2013

Propaganda #2.

Steeds meer mensen worden orgaandonor!

Ja ja, dat zal wel zo zijn: ook als het er pas 287 zijn en er komt er 1 bij dan is die kreet zeker waar. Ik denk bij zo een mededeling: “Wat moet ik met die informatie? Het zal wel”.
En dan komt er een filmpje waarbij je wordt aangemoedigd om ook orgaandonor te worden, eigenlijk meer om “JA” te zeggen. “NEE” zeggen tegen al die anderen die al “JA” hebben gezegd is namelijk zo onaardig. Je wordt eigenlijk een klein beetje gechanteerd.

Nu heb ik allerlei vervelende gedachten over het doneren van organen, en zeker over het geven van bloed, want met deze belangeloze gift van menslievende vrijwilligers wordt door anderen kapitalen verdiend!

Mijn sympathie gaat uit naar die vrijwilligers, en ik heb geen bezwaar om ook mijn organen ter beschikking te stellen, maar ik heb er wel bezwaar tegen om dat in een database van de overheid te laten vastleggen!  Die database wordt natuurlijk gehackt, en ik kan me voorstellen dat de artsen, gecontroleerd door de verzekeraars, zeggen: weet je wat,  we re-animeren die patiënt niet, want er zit nog een prima lever in, en de nieren kunnen ook nog jaren mee, en dat scheelt weer in onze bonus. Dit vind ik geen paranoïde instelling van mezelf, want recent was op BNR radio te horen dat een zorgverzekeraar / zorgverzieker wil meekijken wat er in de OK gebeurt. Kortom: ik houd mijn codicil in mijn binnenzak.
Ik hoop dat ik geen aanrijding krijg of van een keukentrapje lazer! Maar dat hoop ik ook wel zonder het voorgaande stukje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten